Kennis overdracht & Weergave.

Allereerst dank dat je de moeite neemt om je verder te informeren over het onderwerp soevereiniteit.

Ons artikel in de Andere Krant belicht slechts een deel van wat correcte soevereiniteit volgens ons is en hoe je dat bereikt. De kern is en blijft het opheffen van de valse creatie van een juridische entiteit die door de geboorteaangifte wordt gecreëerd. Je dient een nieuwe positie in te nemen. Dat is de soevereine positie, die vanuit het mensrecht is opgebouwd. We doen dat door middel van de soevereiniteitsverklaring, de feitentaal (Parse-Syntax-Grammar (PSG)) en door het postmeesterschap in te zetten. De mens is immers de basis van alle handelingen en dus ook de basis van de realiteit die hij/zij realiseert, bewust of onbewust. En dat is een reis die je met jezelf aangaat.

Hoe bewuster de mens wordt van zijn eigen intenties en handelen, hoe groter de macht om het eigen gedrag te corrigeren naar ‘het goede’1 wordt aangesproken.

Correct schrijven van de eigen naam.
Als mens ben je een feit. Je ouders hebben daar een naam aan gegeven. Die naam maakt jou als mens tot feit door er een dubbele punt voor te zetten. Je zet ook altijd een punt achter je naam, als je naam ergens los staat. In het geval van Erik wordt het dan:

: Erik.

Er staat letterlijk: “VOOR DE Erik”, want Erik is de oorzaak van een gevolg!

Dat is de correcte manier om jezelf als feit neerzetten, zodat er geen verder taalfoefjes of suggesties aan kunnen worden gehangen. De ontdekker en ontwikkelaar van deze methode is wijlen: DAVID-WYNN: MILLER. In hoofdletters, omdat hij is overleden.

Deze nieuwe manier van schrijven en handelen leer je tijdens de PSG-cursussen.

Stroman
We halen in dat artikel ook de stroman aan. Het is de Engelse benaming die in de Angelsaksische rechtssystemen (VS, UK, Australië en New Zeeland) wordt gebruikt en bij ons te vergelijken is met de ‘natuurlijke persoon’. Het gaat er ons om wat het juridisch spel in Nederland behelst, waar de afdwingbare factoren zitten, en wat de oorsprong is van het gespeelde spel.

Ons commentaar op de materie van Hamaker-Zondag is dat het gericht is op het Angelsaksische rechtssysteem en daar hebben we in Nederland niet mee te maken. We hebben hier in meerdere blogs aandacht aan besteed.

Verder lezen:

1. https://veiligenvrij.nl/2022/08/13/de-bsn-dwaling

2. https://veiligenvrij.nl/2022/10/21/gaat-de-zekerheidsstellingovereenkomst-zso-jou-redden

3. https://veiligenvrij.nl/2022/02/03/cestui-que-vie-en-het-geboortetrust

Van binnen uit of van buiten corrigeren
De soevereine- of autonomiebeweging kun je grofweg verdelen in twee groepen:
1. Zij die van binnen uit het rechtssysteem corrigeren
2. Zij die dat van buiten het systeem doen.

1. Zij die van binnen uit het rechtssysteem corrigeren
Het boek en de aanpak die “Ken uw Recht” van Michael van Leeuwen voorstaat (waar Karen Hamaker-Zondag gostwriter van is en de redactie over heeft gevoerd), kent de grootste aanhang in Nederland. Jeroen Sloendrecht (Burgerfront) volgt dezelfde principes. Wij juichen dit toe. Je kunt die methode volgen en daar standvastig in zijn en volhouden. Op Telegram zijn hier groepen mensen die ervaringen en brieven met elkaar delen.

2. Zij die dat van buiten het systeem doen.
Hier kunnen we alleen vanuit onze eigen positie spreken, omdat we daar de ervaringen vooral in hebben. Door de nieuwe positie van correcte soevereiniteit in te nemen, stel je jezelf gelijk aan deze Staat der Nederlanden. Je maakt van jezelf namelijk ook een staat die als handelspersoon kan optreden jegens andere staten, zoals de Staat der Nederlanden. Het is de positie die alles bepalend is. Dat correct in beweging brengen werkt corrigerend. De Staat der Nederlanden bestempeld dit logischerwijs als ondermijnend, omdat ze hier een morele positie verliezen. Dat willen ze niet erkennen, dus gebruiken ze termen als ‘ondermijning’ en zijn ze niet bereid om naar de oorzaak van de beide bewegingen te kijken.

Beide bewegingen werken corrigerend. Je hebt zelf de keus waar je vandaan wilt opereren. Als je eenmaal een keus maakt, dan moet je je aan die methode houden. Dat betekent vanuit groep twee dat je bereid moet zijn alles te verliezen, omdat vrijheid je hoogste morele waarde is.

Wij hebben onze aanpak omgezet naar een simpele formule die het makkelijk maakt om overzicht te houden in alles wat je doet:

correctheid + transparantie = vertrouwen.

Hiermee heb je steeds een toetssteen bij de hand die inzichtelijk maakt of je je recht onderwerpt aan de wil van anderen of een systeem (overheid), of dat je trouw blijft aan jezelf en je maximale vrijheid behoudt en de verantwoordelijkheid daarvoor draagt. Kun je dat waardig dragen?

Onze inleiding van het artikel in de Andere Krant
Deze inleiding doet naar ons idee meer recht aan de aanleiding om soeverein te worden.

“Soevereiniteit is iets dat ons allen aangaat, met name omdat Den Haag al jaren onder druk van de EU soevereiniteit overdraagt. Sedert Corona is de aandacht en het bewustzijn omtrent het vraagstuk Soevereiniteit op de voorgrond getreden. De overheidsinstanties maken zich zorgen. Ze omschrijven het als “anti-institutioneel extremisme”. : Erik en: Ivar, twee mensen die zijn gaan staan in hun soevereiniteit, en via hun initiatief Veilig & Vrij mensen helpen die dat voorbeeld willen volgen, beschouwen zichzelf helemaal niet als “extremistisch”, integendeel. “Wij willen maximale vrijheid met verantwoordelijkheid en vanuit correctheid leven”, zeggen zij, in een interview met De Andere Krant.”

De blog die: Ivar heeft geschreven over de geschiedenis van belastingheffing en de gevolgen daarvan kun je hier lezen: https://veiligenvrij.nl/2024/10/07/belast

Tot slot
Ondanks dat we meerdere interviews hebben gedaan, is elke interview toch weer anders en blijft het moeilijk om onze manier van leven en kijken correct over te brengen. Waar het op neerkomt is:

Correct en transparant zijn in het handelen en standing nemen in je mensrechten. Een soeverein houdt zich vast aan zijn rechten en de hoogst morele principes, zoals vrijheid en correctheid.

Het idee is dat je daarmee in vertrouwen kunt samen leven, waardoor er een samenleving kan ontstaan met een cultuur die openheid stimuleert en waar tradities levendig worden gehouden zodat de soevereiniteit van elk mens behouden blijft.

: Wilfred-Leonard, Ivar & : Erik.

  1. Met ‘het goede’ wordt hier bedoeld de hoogst morele waarden: leven, vrijheid en het eigen geluk. Het nastreven daarvan is een barmhartige, moedige en menslievende zaak, die vrede in de hand werkt en in stand houdt. ↩︎

Gerelateerde blogs

Waarheidsvinding met AI, kan dat?

Polarisatie in de westerse wereld is niet alleen een natuurlijk gevolg van diverse meningen en overtuigingen, maar eerder het resultaat van strategische inspanningen door invloedrijke groepen om een preferente werkelijkheid te creëren. Deze groepen maken gebruik van framing, wetenschappelijk onderzoek, psychologische tactieken, visuele storytelling, onderwijs en actieve betrokkenheid om hun narratieven te promoten en de publieke opinie te vormen. Dit blog onderbouwt die stelling.

Read More »

Login

Ben je al ingelogd? Klik dan hier voor toegang.